Terapia i wspieranie rozwoju dzieci

DSC_0007 (1)

Czym się zajmujemy:

  1. Kształtowaniem umiejętności dziecka zgodnie z indywidualnymi potrzebami w zakresie samoobsługi, komunikacji, umiejętności poznawczych, emocjonalnych i społecznych.
  2. Stymulowaniem i usprawnianiem rozwoju funkcji psychomotorycznych.
  3. Wspieraniem rozwoju funkcji wzrokowych i słuchowych. 
  4. Wyrównywaniem braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów klas 1-3.
  5. Ćwiczeniem pamięci, koncentracji uwagi i logicznego myślenia.
  6. Rozwijaniem umiejętności czytania, pisania i liczenia.
  7. Niwelowaniem zaburzeń procesów emocjonalno – motywacyjnych.
  8. Nauką czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną.
  9. Usprawnianiem funkcji warunkujących prawidłowy przebieg nauki mowy i mówienia.
  10. Usuwaniem zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej.
  11. Pomocą w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy.
  12. Prowadzeniem ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.

 

Zajęcia indywidualne edukacyjno-terapeutyczne 

DSC_0130

Ich celem jest rozwijanie mocnych stron dziecka i wyrównywanie jego deficytów w zakresie:

  • czynności poznawczych tj. percepcja, uwaga, pamięć, myślenie,
  • umiejętności szkolnych  m.in. grafomotoryka, pisanie, nauka czytania, umiejętności matematyczne, rozszerzanie wiedzy ogólnej,
  • umiejętności społecznych,
  • motoryki małej i dużej,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zaburzeń koncentracji uwagi.

Zajęcia edukacyjno-terapeutyczne zapobiegają nasileniu się występujących zaburzeń rozwojowych. Proponowane zajęcia, ćwiczenia dostosowane są do indywidualnych potrzeb dzieci jak i ich wieku, rodzaju i stopnia zaburzenia.

 

Zajęcia grupowe z elementami TUS i Sensoplastyki

S0192051

Zajęcia grupowe dedykowane dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Podczas zajęć skupiam się min. na rozwijaniu i inicjowaniu interakcji społecznych, podtrzymywaniu interakcji społecznych, identyfikowaniu emocji dziecka oraz emocji rówieśników, rozwijaniu  umiejętności komunikacyjnych podczas gier i zabaw oraz motywacji wewnętrznej do podejmowania mniej atrakcyjnych umiejętności. Sensoplastyka natomiast wpływa na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, wzroku, słuchu, smaku,  to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Dzięki wprowadzeniu elementów sensoplastycznych w pracy z dziećmi wpływamy na rozwój ich kreatywności oraz twórczego myślenia.

 

 

Zajęcia edukacyjne z udziałem psa

DSC_0027 (4)

Terapia z psem to metoda wspomagająca proces rozwoju. Istotą zajęć z udziałem zwierząt jest przede wszystkim podniesienie jakości życia dzieci i osób dorosłych korzystających z danej formy aktywności.

Terapia z psem  to zestaw ćwiczeń ukierunkowanych na konkretny, zaplanowany cel. Charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego uczestnika, jego możliwości i potrzeb. Najkorzystniejszą formą terapii z psem są zajęcia indywidualne lub w bardzo małych grupach (nie więcej niż 3 osoby).

 

Zajęcia indywidualne terapeutyczne z oligofrenopedagogiem;

DSC_0142

Zajęcia skierowane do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera, mające na celu wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka, niwelowanie zaburzeń wynikających z ich niepełnosprawności. Podczas zajęć będziemy:

  • Rozwijać umiejętności samoobsługowe
  • Rozwijać logiczne myślenie, koncentrację uwagi, pamięć
  • Rozwijać umiejętności arytmetyczne – poprawne posługiwanie się liczbami, prawidłowe przeliczenia
  • Rozwijać umiejętność czytania i pisania
  • Rozwijać umiejętność znajomości orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej
  • Usprawniać koordynację wzrokowo - ruchową
  • Rozwijać funkcje wzrokowe i słuchowe
  • Rozwijać umiejętności społeczne – np. umiejętność posługiwania się pieniędzmi, umiejętność planowania i robienia zakupów, umiejętność załatwiania podstawowych spraw w Urzędzie,
  • Rozwijać umiejętność prawidłowego zachowania w miejscach publicznych

Podczas zajęć stosowane będą metody dobrane indywidualnie do potrzeb i możliwości każdego dziecka